sobota, 23 lutego 2013

Kurczak z warzywami


Przepis na tego kurczaka dostałam już jakiś czas temu od znajomej mi osoby, wypróbowałam i jestem nim zachwycona. 



Składniki:

  • 2 piersi z kurczaka (lub 1 podwójna)
  • 4 łyżki oleju
  • 4 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżka mąki kukurydzianej
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka curry
  • sól, pieprz do smaku 
  • mrożona mieszanka warzyw (według naszego uznania; polecam np. z groszkiem, marchewką, fasolą, natomiast brukselka moim zdaniem totalnie nie pasuje do tego dania i unikałabym mieszanki z tym warzywem)
  • ok 20 dkg pieczarek
  • ryż

Mięso dokładnie myjemy i kroimy w kosteczkę. Odstawiamy. Następnie do miski wlewamy 2 łyżki oleju, sos sojowy, jajko i ubijamy trzepaczką. Dodajemy curry, mąkę ziemniaczaną oraz sól i pieprz do smaku (pamiętajmy, że sos sojowy jest dość słony). Do mieszanki dodajemy mięso pokrojone w kostkę, mieszamy i odstawiamy na około 10-15 min, by się 'przegryzło'.

Pieczarki obieramy i kroimy w plasterki. W międzyczasie gotujemy ryż według instrukcji na opakowaniu. Dla 4 osób proponuje 3-4 woreczki w zależności od ilości Łakomczuchów w domu-Mój Łakomczuch twierdzi, że 3 woreczki wystarczą... ;)

Na dużej patelni rozgrzewamy pozostałe 2 łyżki oleju. Na rozgrzany tłuszcz wrzucamy mięso wraz z sosem, pieczarki oraz mrożone warzywa. Wszystko smażymy. Pod koniec smażenia podlewamy małą ilością wody i dusimy około 10 minut, do odpowiedniej miękkości warzyw.


Smacznego! :)










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz